21 Mayıs, 2006

yollarda- 2. bölüm: kıyıköy

Rotamızı Kıyıköy’e çevirdik. Binbir çeşit çiçek kokusu içinde şarkılar söyleyerek Kıyıköy’e vardık. 5 yıl kadar önce şirketten bir grup arkadaşımla Kıyıköy’e geldiğimde meydanda bir köy düğününe denk gelmiştik, o gece düğün kervanına katılıp Trakya ayak hareketlerini öğrenmeye çalışmıştım. Dün de asker uğurlama şenliği vardı. 7-8 oğlan (bunlar köyün yeni dönem askerleri) bir halay çekiyor, bir ağlıyor. Ben de askere gidiyor gibiyim. Beni de alın aranıza!

Bu tatilde konaklamadan yana yüzümüz gülmedi. Tüm oteller dolu ama evler pansiyon gibi kullanılıyor. Kışın tüm yağışını yemiş evlerde kullanılmayan odaların kapısı açılınca buram buram rutubet kokusu dışarıya akıyor. Bu rutubeti bir gece solursam 1 ay hastanede yatmam gerekir, eminim neredeyse. “Yonca bunlar vallahi bana işaret”. Aklımdaki gidilecek ülkeler listesinden rutubetli memleketleri siliyorum bir çırpıda. Uzun gezmeler sonucu 70 yaşındaki Sevim teyzenin ellerimle yaptım dediği evinde bir odaya yerleşiyoruz. En azından bu oda rutubetsiz. Tuvaletin duvarlarında gezinen 2 solucanı görmezden gelmeye çalışıyorum. Ama lavaboda elimi yıkarken zıplayan kırkayak, Yonca ve benim bağırarak dışarı kaçmamıza sebep oluyor. Tam o sırada Onur aradı. “Onur imdattttt! Hayvanlar aleminin içine düştük. Gel bizi kurtar”. Nerede o Kadir abimiz gibi delikanlılar? Onur bizi Tanrı’nın şevkatine bırakıyor.

Tam uyuyacağız, yatağımın yanındaki duvarda kafam kadar bir örümcek. Yatakları odanın ortasına çekiyoruz. Yonca’nın yatağının altından da bir muz eskisine dadanmış milyon karınca manzarası… Su gibi ol Özlem. Su gibi! Doğa severlerin kınamalarından korktuğumdan hayvanlar alemi ile girdiğimiz mücadeleyi anlatmayacağım. Ama biliniz ki biraz kan aktı. Böcek zengini ülkeleri de araştırmaya karar veriyorum evime döner dönmez. Dünyayı gezeyim derken kafayı üşütmeye niyetim yok.

Tabi ki yorgunluk ağır bastı. Haşerelerin içinde oldukça derin bir uyku çektik. Vallahi su gibiyim artık ben. Her yerde uyurum:)

Sabah çok güzel bir manzaraya karşı enfes bir kahvaltı yaptık. Yeni mekanlar keşfetmek üzere yine yollara düştük.