10 Şubat, 2010

finalist # 6: rıza ay

Sayın Özlem Hanım,

Ben Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği 3. sınıf öğrencisiyim. 1989 Aydın doğumluyum. Anadolu Lisesi mezunuyum.

Böyle bir seyahat imkânı tanıdığınızı duyunca sanki benim için yapılmış özel bir program olduğunu düşündüm. Ben yazları bahçe işleri ile uğraşırım. Böylelikle harçlığımı temin etmiş olurum. Bu burs sayesinde aileme yük olmadan birkaç yıldır hayalini kurduğum ve araştırdığım interrail gerçeğe dönüşme yolunda. Bunun gerçekleşmesini gerçekten çok istiyorum.

Bazen bu konuda hayaller kurar, o hayalleri de arkadaşlarımla paylaşırdım. Fakat arkadaşlarım her seferinde beni ciddiye almazlardı. Hatta bazen alay ederlerdi. İşte "sen kim, Avrupa'yı görmek gezmek kim" gibi laflar. Şu anda bir kalem ve beyaz bir kâğıtla umutlarım aydınlanıyor ve hayalime bir adım daha yaklaştığımı hissediyorum.

Elbette gittiğimiz o yollarda birçok sıkıntının bizi beklediğini biliyorum. Belki kötü ortamlarda ve kötü koşullar altında konaklamak durumunda kalacağız. Ama sonunu düşünen kahraman olamaz misali, bu husus beni zerre miktar endişelendirmiyor, aksine bana ayrı bir heyecan veriyor! Kozasını ören kelebek de, dış dünyanın neler getireceğini bilmez; fakat ortama kısa süre içinde adapte olmayı öğrenir. Şu anda kozayı örüyorum. Benim günümün gelmesini sabırla bekliyorum.

Neden interrail yapmak istiyorum?
Avrupa'da etkileşim içerisinde olacağımız insanların Türk olarak bize ve ülkemize bakış açılarını çok merak ediyorum. Örneğin; Yunanistan’a gittiğimde tarihten gelen bir süreci hala sürdürüp sürdürmediklerini veya 2. Dünya Savaşı’na katılmış Avrupa ülkeleri insanlarının şu anda birbirlerine karşı tutum ve davranışlarını veya bizim 1. Cihan Harbi’nde yaşamış olduğumuz olaylara bakış açılarını öğrenmiş olacağım. Şu anda doğru diye bildiklerimiz ya da bize öğretilenler ne derece doğru? Alın size seyahat için bir sebep, ÖĞRENMEK.

Gidip görmüş olacağım yerlerdeki farklı kültürleri, farklı yaşam şartlarını görmek, bunu ülkeme en iyi şekilde aktarmak, bizim artılarımızı veya eksilerimizi ortaya koymak ve bu sayede ülkemizi daha yaşanılır bir coğrafya haline getirmek istiyorum.

Bu seyahat ileride gezip görmeyi planladığım yerlerin fitilini ateşleyen bir kıvılcım olacak ve bu kıvılcımla başlayan ateş hiç sönmeyecek. Şu an bu noktada kendimi denizin ortasında bir sandalın içerisinde tek kürekle yol almaya çalışan çabalayan, aynı zamanda farklı diyarlara kürek çekmek için diğer küreği bana vermeniz ümidiyle yolunuzu ve bir işaretinizi bekleyen biri olarak görüyorum. Kim bilebilir ki, belki de yeni yeni başlayacak olan bir aşk hikâyesi.

Tüm bu güzel duygu ve düşüncelerin bilhassa içimde yeşerttiğim umutların sükût-u hayale uğramaması dileğiyle...

Rıza Ay

***
Aralık ayında MAKÜ'ye konuşma yapmaya gitmiştim biliyorsunuz. O konuşma boyunca, sanki bir kelime kaçırsa hayatı sekteye uğrayacakmış gibi bir dikkatle, nefes almadan beni izleyen bir öğrenci vardı: Rıza. MAKÜ'de o tanışıklık olmasa, Rıza adaylarımdan biri olur muydu? Belki.

Başvuru yazısındaki - düzeltmek zorunda kaldığım! - imla ve ifade hataları yüzünden (bu halde üniversite bitirip sınıf öğretmeni olmasına gönlüm razı değil, biraz yazıp çizsin ki döve döve düzeltelim hatalarını:)), 1. Cihan Harbi'nin yansımalarını merak etmesi yüzünden (savaşın üstünden asır geçti Rıza, aramıza dön:pP), tek kürekle yol almanın zorluğunu bilmem yüzünden, potansiyel bir aşkı başlamadan bitirmek istememem yüzünden (yazar aşk hikayesinden neyi kastetmişse artık:), beni dinlerken gözünü kırpmayı unutması yüzünden, en çok da gelecekte bir dolu küçük öğrenciye yol aşkını aşılama potansiyeli yüzünden... bugün Rıza'nın günü!

2 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Bence iki öğrenci olacaksa biri hiç gidemeyecek şartları olan hatta hiç yurtdışına gitmemiş olmalı, biri de o ortamda en yaratıcı olabilecek ve bunu daha iyi yansıtabilecek kadar mükemmel yaşabiliyecek biri olmalı.
Bunlar arasından mutlaka biri kadın olmalı ki onlar için bu olay iki kere zor ayarlanabilir durumlar(genel durum için konuşuyorum-kaç tane kadın interrail olmuştur şimdiye kadar bilmiyorum ama zor olduğunu düşünüyorum,aile-çevre-maddiyat açısından)
Sanırım Rıza kendi şartlarında ilk maddeye uygun biri gibi gözüküyor..Yine de ekliyorum bence.

Baki Berk Kayalar dedi ki...

Başvuru yazısı yeterli değil. Biraz daha fazla uzun bir metin beklerdim. Yarım kalmış gibi bir durum var. Nitekim, metni okurken okuma havama girdiğim anda metin sonlanıyor.

Yeterli bir istek duygusu algılayamadım.