06 Mart, 2010

finalist # 16: feyyaz alaçam

Merhaba,
Ben Feyyaz Alaçam;

Özgeçmiş dedik ama... Henüz yeni oluşturuyorum kendimi. Doğduğumda 11 yaşındaydım, kendi paramı kazanmaya başlamıştım bile. Mersin'in bir dağında, çadırımın içinde, uyku tulumumda dünyaya geldim.

Yukarıdan insanlara baktım, 'duruyorlardı'... Ben de seçimimi o akşam yapıp, 'yaşamaya' karar verdim. 18 yaşına kadar yürüyüşler, kamplar yaptım tek başıma. Ardından bir bisiklet alıp daha çok yer görmeye karar verdim. 2008 yazında, 19 yaşında, bisikletimle Türkiye'nin bütün kıyılarını dolaştım, 4000 km yol yapmıştım. Ama esas başarım bu değildi, esas başarım 'mutluluk'tu. Onlarca insanla tanıştım, sordum, sevdim, sevildim. Ardından bir internet sitesi açıp yaşadıklarımı paylaştım. Bu macerayı; 600 km'lik Ankara-Osmaniye ve 2000 km'lik Muğla-İzmir-Van turları takip etti.

Somut olaylara gelecek olursak; 21 yaşındayım, Mersin Üniversitesi Kimya Bölümü ögrencisiyim. Türkiye Kıyıları Turu'mdan sonra bir reklam ajansı fotoğrafçı olarak çalıştırmak istedi beni ve yaklaşık 1 yıldır aynı ajansta çalışmaktayım.

Neden interrail'e çıkmayı istiyorum?

Şu an bir kitap çalışmam var Nisan ayında basılacak, bütün paramı kitabıma harcayacağım, önümüzdeki Ekim ayında da Çingeneler ile ilgili yazınsal ve görsel bir çalışmam olacak. Bu yüzden interrail, ancak 2 yıl sonra yapabileceğim bir maceraydı. Eğer sizin desteğinizle bu yaz interrail yapabilirsem, 2012'de daha çok istediğim Asya seyahatini gerçekleştireceğim. Ayrıca öğrenciliğimin son yılı olduğundan, bu yaz vize almam daha kolay olacak.

Ve bütün bunları neden yapıyorum, neden yapıyoruz? Çünkü toplum görmeli artık bir şeyleri, harekete geçmeli, 'ölmekle değil, yaşamakla mükellef' olduklarını bilmeliler artık.

Interrail yolculuğumun gerçekleşmesine vesile olursanız mutlu olurum. Ama bir şey daha var, o da sizin gibi 'yaşamak'a değer veren insanların varlığıdır beni daha çok mutlu eden. Varlığınız beni mutlu ediyor.

Sevgiyle kalın...
Feyyaz Alaçam
http://www.feyyazalacam.com/

6 yorum:

Zeplin Ates dedi ki...

Feyyaz Alaçam, bu yolculuğu hakeden birisi, umarım tüm dünyayı o güzel gözleriyle görme şansını yakalar.
Sevgimle...

Baki Berk Kayalar dedi ki...

Feyyaz, genç yaşta önemli başarılara imza atmış bir uzun yol bisikletçisidir. Fakat başvuru metni oldukça yalın kalmış. Bir şeyler eksik. Eksikliklere rağmen başarılı olacağına inanıyorum.

OzlemPansiyon dedi ki...

yalin ama guclu bir metin; feyyaz bana biraz 'oylesine' basvurmus gibi geldi. aslinda bu 'oylesine' tavrinin (sakin ama iddiali, istekli ama hirs kupu degil) hayat durusuyla uyumlu oldugunu dusunuyorum. gezginler icin kullanmayi en sevdigim tanimlardan biri: 'su gibi'. bence feyyaz coktan 'su gibi' olmus.

Adsız dedi ki...

az yorum yapılmış bir yazı olması sebebıyle(tamamen tesaduf)yazayım dedım.bu mudur'a tıklamak nasıl bir zihniyetin eylemi olabilir acep diye düşünüyorum.insan yazıyı okur beğenmezse baska yazıya geçer onu okur."dur berbatmıs'ın alt metni olan bu mudur'u da işaretleyeyim de oh!" zihniyeti de nenın nesi?beğendiysen daha çok yazı yazmasını temenni ettığınden dersin budur!ilginç bir zihniyet bu...

umitorhan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
umitorhan dedi ki...

Aldığı kararlarla, yaşamıylave yaptıklarıyla her zaman hayranlık duyduğum dostlardan birisi olacaktır sevgili Feyyaz.

Henüz bir bisikletim bile yokken Yaşasın Yaşam Bisikletle Türkiye Kıyıları Turu ile ilgili yazdığı harika yazıları okuyarak, izlemeye doyum olmayan müthiş fotoğrafları seyrederek tanımıştım Feyyazı.

Bu bursu alır almaz hemen yarın yola çıkıp bütün Avrupayı baştan başa bisikletle kat edebileceğini, olmazsa da ne yapıp edip, kitabını bitirdikten sonra kendini Asya yollarında bulacağını biliyorum...

Özlem hanımın yaptığı tespitin de isabetliliğine şaşırmamak elde değil! "Sakin ama iddaalı, istekli ama hırs küpü değil" gerçekten bunlar tam da Feyyazı anlatan sözler...
Bu başvuru yazısından ziyade mutlaka blogunda biraz gezilesi, yaşam ve seyahat ile ilgili harika yazıları okunası, resimleri doya doya izlenilesi insandır Feyyaz.