12 Mart, 2010

finalist # 22: pelin ekici

İnterrail ile Avrupa'ya gitmek istiyorum!!
Çünkü ben Pelin olarak, 25 yılda oluşan ve oluşturduğum Pelin olarak ben; dünyayı seviyorum, doğayı seviyorum, dünyayı paylaştığımız tüm canlıları seviyorum.

Çünkü ben bakan bir kör değilim. Ben bakınca görüyorum, gördüğüm zaman algılıyorum, algıladığımı yaşamı iyileştirmek için kullanmaya çalışıyorum.

Çünkü ben bencil değilim; paylaşmayı biliyorum, paylaşarak mutlu olmayı biliyorum.

Çünkü ben bilgiye hep açım, ben hep öğrenciyim. Ben öğrendikçe, öğrenci olmaya devam edeceğim, bilgiye doydukça acıkacağım ve hep daha fazlasını isteyeceğim. Çünkü ben dünyada tüketim olabilecek hiçbir şeyin daha fazlasını istemedim, ne dünyaya zarar verdim ne de onun üzerinde yaşamı paylaştıklarıma.

Sadece bilgiye gereksinim duydum ve onun peşinden koştum. Bilinçli bir şekilde tercih ettiğim Çevre Mühendisliği bölümünü bitirdikten sonra, aynı bölümde ve okulumda yüksek lisans yapmaya başladım. İçinde olmak istediğim hayattı akademik eğitim ve bunun için mücadele vermekteyim. Çünkü ben dünyaya neden geldiğimi anlamak için uğraşıyorum. Çünkü ben her insanın dünyaya bir geliş sebebi olduğuna inanıyorum. Önemli olan insanın bu varlık sebebini bulması ve dünyayı, iyiye ve güzele dönüştürmek için kendi küçük devrimlerini yapabilmesi, en azından bunun için elinden geleni yapmaya çalışması.

Öyle güzel bir coğrafyada doğmuşum ki, tüm medeniyetlerin beşiği Anadolu'da. Uygarlıkların ve buluşların doğum yerinde. Sanatın ve bilimin bir şekilde geçiş güzergahında. Bunu biliyorum.

Ama, en çok da sanatın ve özgür düşüncenin, kendi doğum sancılarını çekerek, reformu, rönesansı, coğrafi keşifleri, insan hakları sözleşmesini, kadının özgürlük hareketlerini, medeni yasaları doğuran Avrupa'yı görmek istiyorum. Bakan gözlerimle değil, gören gözlerimle görmek istiyorum. O taş sokaklarda dolanmanın, o heykellere dokunmanın, o tabloların karşısında mayışıp kalmanın "ben" olarak bana yapacaklarına şahit olmak istiyorum.

Ufkum genişlesin istiyorum. Hayata ve insanlara bir de gezgin olabilmenin penceresinden bakmak istiyorum. Geziyor olmanın verdiği haraketlilik içinde algılayabilmek istiyorum yaşamı, fikirleri. Tüm bu sebeplerle gimek istiyorum. Dönebilmek için gitmek istiyorum ve yeniden gidebilmek için gitmek istiyorum. Hep giden olmak, ileri giden olmak istiyorum. Geriye dönebilmeyi başarmak için gitmek istiyorum.

Sokaklarda gezen, itilmiş ve açlığa ve mağdurluğa mahkum olmamış hayvanların olmadığı kentlerin var olduğuna olan inancım için gitmek istiyorum. İnsanların kendi içsel eğitimleri sonucu kirletmedikleri caddeleri görebilme hayalimden ötürü gitmek istiyorum. Bunlara şahit olamazsam, geriye kalacak olan hayal kırıklıklarımı doğruyu bulmak için kullanmak için gitmek istiyorum.

Avutulmamış düşlerim için, sıcak ve korunaklı limanlardan çıkıp, riskleri göze alarak kendimi bulmak için gitmek istiyorum.

Ve daha binlerce sebepten ötürü gitmek istiyorum. Bu isteğimde olabildiğince samimiyim. Ve tüm samimiyetimle vereceğiniz bursa talibim, uygun görmeniz halinde seve seve gideceğim diyorum :))

Gitmenin ardından sizin gibi dönebilmek istiyorum, kendi yaşayabildiğini başkalarına sunabilecek alçak gönüllülükte ve dönüştürülebilir erdemlerle.
Pelin Ekici
Çukurova Üniversitesi, Çevre Mühendisliği Bölümü
Yüsek Lisans Öğrencisi

2 yorum:

Adsız dedi ki...

bizim apartmanda bu kızdan dört tane var.

Seyahat dedi ki...

iyi haber ver, seneye de onlar basvursun:)