04 Haziran, 2011

finalist # 3: fevzican

Ben Kimim: Fevzican Abacıoğlu. 1988 doğumlu. İTÜ Maden Mühendisliği 4. sınıf öğrencisi.

Bu Bursu Neden Ben Almalıyım: Bu bursa başvuran herkes kadar gezmeye meraklıyım. Parasal konularda diğerlerinden daha büyük bir sıkıntı içerisinde olduğumu tahmin ediyorum (Bu konuda ek malumat isterseniz uzunca anlatabilirim. Şimdi vuruş hakkımı buraya harcamak istemiyorum). Bunun yanında okuyan herkesi benimle gezmediği için kıskançlıktan çatlatacak gezi yazısı çıkartacağıma söz veriyorum.

Bugüne Kadar Nereleri Gezdim: Tatil değil de seyahat olarak sayabileceklerim: Son üç yazdır sırasıyla Ege, Akdeniz ve Güneydoğu turu. Üç seyahatte de aracım otostop oldu.

Nereleri Gezmeyi Düşünüyorum: Kara yoluyla İran ve Pakistan’ı geçip Hindistan. Ardından Bhutan ve Myanmar.

Neden Bu Ülkeler: Hindistan’ı Salman Rushdie’den öğrenen ben yalnızca Hare Krishna’yı değil oranın sosyal hayatını da görmek için yanıp tutuşurum. Bhutan’daki dağlara dikilmiş mimarinin ve Myanmar’daki dazlak rahip adaylarının fotoğraflarını gördükçe gözlerimi alamam. Delirecek gibi olurum. İçimi bir tarifsiz bir kıskançlık kaplar. Bursunuzdan haberdar olduğumda aklımdan geçen tek coğrafya o yüzden Doğu oldu.

Yolda Olmak Benim İçin Ne Anlama Geliyor: Bazı sabahlar otobüs durağına doğru yürürken beynimi aradan çıkarttığımı, ayaklarımın kendi kendine yürüdüğünü fark ederim. Günlük hayat, iş/okul stresi, bir yerlere yetişme çabaları bizleri alışkanlıklardan ve güvenlikten kopamayan zavallılara dönüştürüyor. Yolda olmak, bizi alıklaştıran bu hayattan çıkmanın en keyifli yöntemi. Yoldayken etrafımdakileri görerek yürürüm, ayaklarımı yere basarım, yiyip içtiklerimin gerçek tadını alırım. Bunun yanında bütün dünyanın kendi fildişi kulemiz gibi olduğunu zannetmeye çok elverişliyiz. Gezmek, dünyada neler döndüğünü görmenin ve anlamanın en kolay olmasa da en direk yolu.

Parayı Nereye Harcayacağım: Minimum parayla gezmeye alışık bir insanım. Otostop çekmek, kendini eve davet ettirmek, çadırı kuracak düzgün bir yer bulmak konusunda kendimi deneyimli sayabilirim. Yurtdışına çıkma şansım olmadığı için bunları hep Türkiye’de yaptım ama diğer ülkelerde de elimden geleni yapacağım. Amacım tabii ki parayı maksimum süre içinde tüketmek olacak. 3 haftayı rahatlıkla aşacağımı düşünüyorum. Muhtemelen bursun büyük bir kısmı yola harcanacak. Karayolunu tercih edeceğim için o kadar da çok harcamam herhalde. En çok parayı sınır giriş çıkışları yiyecektir. Zafer Bozkaya’nın “Hindistan Gezi Rehberi” kitabı ile işi ucuza halletmenin yollarını araştırıyorum.

Gezi Yazım Hakkında: Bir blogum var. http://insanciklarkomedyasi.blogspot.com/. Uzun zamandır dokunmuyordum ama karşınıza güncelliğini yitirmiş bir blogla çıkmaktan korktum ve bu vesileyle tekrar yazmaya başladım. Bir+Bir, Express ve Bant dergilerinde yazı yazıyorum. Yazmaktan çok söyleşi yapıyorum. Gezi yazısı konusunda kendime güvenmemin asıl sebebi Orhan Kural’ın asistanlığı yapıyor olmam. Kendisinin yazılarını bilgisayarda ben dikte ediyorum. Her hafta elimden binlerce vuruş gezi yazısı geçiyor. Sürekli gezi yazıları yazıyor ya da güncelliyorum. Hayatımda hiç gezi yazısı yazmadığım halde bu konuda bir deneyimim var diyebilirim.

Sonuç Olarak: Bursu ben alırsam görmeyi gerçekten çok istediğim bir yere gideceğim ve bursu sonuna kadar hak eden bir seyahat çıkartacağım.

***


Eğer GGSB bir gezi yazısı yarışması olsaydı (sıklıkla sanıldığı gibi), açık söylüyorum Fevzican finalistlerimden biri olmazdı. Ama bu bir burs! Başvuru yazısı da sadece burs adaylarını tanımak için bir araç benim için. Fevzican'ın başvurusunda idafeler çok net (mühendis işi:), üslup fazla mesafeli ve biraz duygusuzdu.


O zaman niye mi Fevzican? 'Her hafta elinden binlerce vuruş gezi yazısı' geçen, bir nevi gezi yazısı emekçisi Fevzican'ın; henüz yurt dışı görmemiş oluşu içimi buruyor da, o yüzden! Blogundan, gmail'den onu usul usul takip ediyorum ve aslında başvuru yazısından daha iyisini yapabileceğini hissettim de, o yüzden! Belirlediği rotayi beğendim, yollardaki değisimini merak ettim de, o yüzden! Fevzican, en çok 'sezgilerime' istinaden huzurlarınızdadır:) Yolu açık olsun!

4 yorum:

Goktug dedi ki...

Şu ana kadarki finalistlerden çizdiği rotasından etkilendiğim ve bursu en iyi şekilde değerlendireceğine inandığım için en çok Fevzican'ın başvurusunu beğendim ben. İyi ki sezgilerinize güvenmişsiniz : ) İki Gökhan'la kapışır diyorum ...

Hafiye dedi ki...

Hakkaten mühendis işi - ki severim analitik tarzı. Pratik ve net.
Alkış!

julia dedi ki...

almayı hakettiğini düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

gitmesi gerektiğini düşündüğüm 2. kişidir bence bursun hakkını verecektir. kar kokusu...