04 Eylül, 2009

seyahat bursu: genç gezginler aranıyor!

Bindiğim ilk otobüsü hatırlamıyorum, ilk treni ya da uçağı... Çıktığım ilk tatili de. İlk yalnız ve gerçek seyahatimi hatırlıyorum ama.

Beş yaşındaydım. Babam bir yaz beni çocukluğunun geçtiği topraklara götürdü; birkaç gün sonra ben kalıcam da kalıcam diye tutturuk yapınca beni bırakıp İstanbul'a döndü. Her yer, bağ bahçe... Tarlalarda gezinmeyi, ateş yakıp mısır közlemeyi, arılardan kaçmayı, eşeğe ve dövene binmeyi, ağaçlara tırmanmayı, havuza atlamayı (tarlaları sulamak için kullanılan havuz) o yaz öğrendim ben. Arı soktu, dayak yedim vs.
Anladım ki sonradan, dayaklı gezi seyahat, dayaksızı tatildir. İte kaka deneyene, örselenerek ilerleyene gezgin... ekmek yoksa pasta yiyen, mutlulukla yuvarlanana ise turist denir (yani ben dedim şimdi:)).
Tatillere bir itirazım yok, yanlış anlaşılmasın. Her insan tatil sever ama her insan yolculuk sevmez. Daha doğrusu her insanı, o çileli bilinmez karanlık yollar aynı şiddetle çağırmaz.

Seyahat kimileri için bir 'ihtiyaç'tır.
Yaşamla kavgası olanların, önündeki yoldan gitmeyip, kendi yolunu arayanların işidir gezginlik.
Bir yandan yel değirmenleriyle savaşmak, bir yandan su gibi akmak ihtiyacını duyan romantikler alır çileli yolların tadını...
Serseri, adressiz ruhlar özler ötedekini.
İşte ben o ihtiyaç sahibi genç gezginleri arıyorum !!!
Daha önce kabaca bahsettiğim bursu biraz detaylandırayım.
'Genç Gezginler Seyahat Bursu'
Burs Kapsamı Ne Olacak?
Burs bir genç gezginin, 2010 yazında kullanabileceği, Avrupa'da geçerli tren biletini (interrail) ve su/ekmekle yaşayacağı kadar cep harçlığını kapsıyor (500 Euro civarı bir bütçe diyelim biz burs kapsamına, gerekli ekipmanı ve desteği çevremizden döve döve toplarız icabında. Unutmayın dayaksız seyahat tatildir:P).
Adaylarda Ne Arıyorum?
Genç Gezgin; 18-26 yaş aralığında, öğrenci (iyi okulun tembel tenekesi en sevdiğim modeldir), 'ihtiyaç' sahibi (ihtiyaçtan anladığımı yukarıda açıkladım) ve yazmaya yetenekli olmalı. Yabancı dil bilse hayrına olur (yoksa her memlekette bolca gözyaşı akıtması, yana yakıla da gurbetçi araması gerekir:)
Bursiyeri Nasıl Seçeceğim?
Bu burs ile; 5 mi, 10 mu, 100 kişi mi ilgilenecek, hiç fikrim yok. O yüzden kervan biraz yolda düzülecek sanırım.
İlgili arkadaşların 5 Ocak 2010 tarihine kadar seyahatbursu@gmail.com adresine resimli bir özgeçmiş (korkmayın, resim sadece güvenlik amaçlı, yoksa bana ne sizin tipinizden;)) + 'Interrail'a çıkmayı neden istediğini' açıklayan bir yazıyla başvurması gerekiyor. Dilerseniz o yazının yayınlandığı bir blog adresi de yollayabilirsiniz. Seçilen adayın anılarını bir blog ile paylaşması, bursun beklediğim tek karşılığı olduğu için hali hazırda bir blog yazarı olmanız avantaj bile olabilir.
Gelecek başvurulardan yapacağım bir ön eleme ile, coşkusuna ikna olduğum 5 adayın yazılarını 15 Şubat'ta blogda paylaşacağım. Interrail'a çıkacak kişiye Pansiyon okurları anketle karar verecek. Mart ortasında da bursiyer belli olacak (hazırlık yapabileceğiniz ve hayal kurabileceğiniz kadar zaman var yani. Interrail için ideal zaman bence yaz ayları).
Adil geliyor mu bu yaklaşım size? Bildiğim bir seyahat bursu olmadığı için, uydurduğum bu yaklaşımda bir olmamışlık veya akla getirmediğim uygunsuz bir durum görüyorsanız lütfen yazın. Ben de acemisiyim bu işin.
Niye Böyle Bir İşe Kalkıştım?
Ben de interrail yaparak başladım gezginliğe. 18 yaşından beri çalışıyorum. Okul masraflarım için bile ailemden maddi destek istemedim. O yollarda olmayı yürekten isteyen bir insanın, mutlaka ama mutlaka bir yolunu bulabileceğini biliyorum. Yine de bazen koşulları o kadar da zorlamaya gerek yok. İnsanın vakti varken güveni, parası, vizyonu olmayabiliyor. Parası olduğunda da zamanı ya da kurduğu hayatı riske atacak cesareti. Hayata geç kalmak o kadar mümkün ve kolay ki.
Ne böyle bir destek fikrini yaşama geçirmeye çalıştığım için kahramanım, ne de bunu kurumsallaştırmaya çalıştığım için art niyetli. İşim, iletişim. Bir şeyin kitleselleşmesi için kurumsallaşması gerektiğine inanıyorum. Yoksa elbette çevremde al sana interrail bileti desem havalara uçacak bir dünya genç var.
Bu seyahat bursu sadece bir sembol benim için. Hayırlara vesile olmasını, gelenekselleşerek sürmesini, bursu anlamlı bulanlarca desteklenmesini ve (inşallah bir gün) 1 değil, 10 gencin yollara düşmesine katkıda bulunmasını dilerim.

65 yorum:

Kadir dedi ki...

Çok güzel bir olaya vesile olacaksınız. Sizleri kutluyorum.. Keşke dediğiniz gibi 20'li yaşlarda fırsatımız olsaydı.. Belki cesaretimiz vardı ama cebimizde paramız, desteğimiz yoktu.. Gerçi şimdide belli bir kazanca eriştik ama zamanımız olmuyor.. Birileri bizim yerimizede gezsin...Helal olsun... Sizlere bu konu ile ilgili bir mailde atacağım...Teşekkürler..

mustafacan dedi ki...

Çok güzel orjinal bir fikir. Tebrik etmeyim sizi. Şu anlık sadece interrail olması tabi biraz üzücü.

OzlemPansiyon dedi ki...

kimbilir, belki de sadece interrail olmaz:)
bugun aldigim bir mesaj beni umutlandirdi acikcasi. biraz aksin zaman, bakalim neler getirecek bize.

Adsız dedi ki...

500 euro mu yaklaşık 500 euro mu? interrail yerine bir yerlere uçarak gitsek de olur mu?

Adsız dedi ki...

ben sizin dediğiniz işe kendi kendime başladım yani seyhat etmeye hem zor hemde telikeli hayatımda ilk olacak ilk yer olarakta ırakı seçtim orda yaşadığımı sizlende baylaşmak istiyorum daha sonra sizinlede bu güzel düşünceleri paylaşacağım yani sizin düşünceniz özlem hanım
adrsim shems34@hotmail.com

ilsu dedi ki...

yapmak istediğin şey için kutluyorum seni.

madem kurumsallaştırmak istiyorsun, duyurusunu da geniş kitlelere yapmalısın diye düşünüyorum. konu interrail olduğuna göre interrail ile ilgilenen kişilerin okuduğu sitelere ve mail listelerine bilgi verebilirsin. bu senin başını epey ağrıtacak, çok iş çıkarcaktır sana tabii, ama daha çok insanın hayal kurmaya başlamasını sağlayacaktır. ne kadar çok insan hayal kurarsa o kadar fazla insan yola çıkmaya cesaret bulacaktır. türkler daha fazla gezsin ki, kendisinin ve yaşadığı dünyanın farkında olan daha fazla insanla bir arada yaşayalım.

fikrin için tekrar tebrikler. umarım hayata geçer ve devamı da gelir...
ilsu

Herbert dedi ki...

talibim!! blog yazariyim, yasim 21,5 sayilir.

Murat dedi ki...

İşte WOM gücüni taşıyan süper bir fikir! Bunu uygun yerlere iletirsen Türkiye sınırlarını bile aşabilir (derken acaba yurtdışında böyle bir şey var mı diye de düşünmeden edemiyorum)! Hadi hayırlısı...

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir düşünce. Bence insanın kişiliğini oluşturmasında önemli aşamalardan biri de seyahatleridir. Özellikle de tren ile yapılan seyahatlar gittiğiniz bölgenin gerçek yüzünü görmek için bulunmaz fırsattır.
Bir daha sizi tebrik ederim ama belki de Türkiye içi seyahatla projeye başlasınız daha iyi olurdu. Kendi ülkesini ve insanını yeteri kadar tanımadan yurt dışına gitmek çok mu doğru diye düşünmekteyim.

OzlemPansiyon dedi ki...

@kadir,
seyahat bursuna yapmak istediğiniz destek için genç gezgin adına şimdiden teşekkür ederim! başvurular oldukça sizi ayrıca bilgilendireceğim.

@mustafacan,
ben 97 yazında interrail yaparak gezginliğe başladım. biraz kendi hikayeme benzemesi, biraz da kolaylık/güvenlik gibi sebeplerle avrupa başlangıç için makul geldi bana.
şimdi genç gezgini hindistan'a yollasak, hastalanır filan. sonra annesi yapışır yakama. aman diyorum:) şimdi ne güzel fikir derken siz, yarın anneler kafama domates atmasınlar sonra:)

@adsız 1,
500 euro'yu telaffuz ettiğime göre, el mahkum o benden çıkacak. 'üstü olabilir, altı olmaz' diye düşünebilirsiniz.

interrail yerine beni heyecalandıran daha güzel bir öneri geliştirebilir, o yolculuğa neden çıkmak istediğinizi de güzelce ifade ederseniz, belki bu burs dışında ayrıca değerlendirilebilir. el veren başka kişiler olacağına inanıyorum.
yeter ki tutkuyla bir şeyin peşine düşün siz!

@adsız 2,
ırak anılarınızı duymayı heyecanla bekliyorum. ben henüz gitmedim. ama ilk fırsatta istiyorum. önerileriniz olursa sevinirim.

@sevgili ilsu,
yazılarını çok severek okuyorum. önerilerin için teşekkür ederim. elimden geldiğince duyurusu için uğraşacağım. yaş itibariyle çevrem öğrencilerle dolu değil:) o yüzden senden ve projeye destek vermek isteyen herkesten ricam; bloglarınızda yer vererek, tanıdığınız ve ilgileneceğini düşündüğünüz kişilere mail atarak veya çevrenize bahsederek... bursun duyurusu konusunda bana destek olmanız.

@herb,
bakıyorum brezilya'nın tadı damağında kaldı! şöyle diyeyim, eğer senin kim olduğunu bilmeseydim, yazdığın herhangi bir yazıyı okuyup kesinlikle seni ilk 5'e koyardım. gezsen de gezmesen de, sen lütfen yaz. benim için hala sen, ortadoğu ve balkanların en komik yazarısın:)

@murat,
WOM gurusu olarak desteklerini bekliyorum! ilk taşı attım; ok yaydan çıktı. bursa kimse başvurmazsa ülke gençliğine küseceğim ve kendimi yollara vuracağım sanırım:)

@gezenkurt,
elbetteki yurdumuzu gezmek de çok önemli. hatta iddia ediyorum, bir gezgin için dünyanın en ağız sulandırıcı ülkelerinden biri olmayı hak ediyor türkiye. her köşesi ayrı bir deneyim vadediyor.
yine de insanın ana dilini konuşmadığı bir yerlere yapacağı seyahat daha yüksel ihtimalle olaylara gebe olacağından, yurtdışını tercih ettim ben. bi de yurtiçi olursa, pinti filan derler sonra:)
bir gezginin ülke tanıtımına katkısının da çok önemli olduğunu düşünüyorum. ben turizm bakanı olsam, milyon dolarlık yurtdışı tanıtım kampanyaları yerine gezginliği özendirir, bu işe ciddi kaynak ayırırdım. murat'ın iyi bildiği gibi, dönem 'ağızdan ağıza pazarlama' dönemi. geleneksel tanıtımlar güdük kalabiliyor. insanlar manzaraya değil, hikayeye gidiyor. memleket bizim ayrıca, bir kere yolun tadını alan, nasılsa her fırsatta gezmeye devam eder.

umut veren ve teşvik eden mesajlarınız için hepinize teşekkür ederim. şimdi en önemli mesele gençlere ulaşmak! nerede bunlar yahuu??

neredeyse her gün otostop çekerek ulaşımımı sağladığım öğrencilik yıllarımda, bir gün arabam olduğunda bana el eden her genci arabama almaya söz vermiştim. yıllardır arabam var. bir kez bile otostopçuya denk gelmedim. destek olabildiğim tek yolcu, otobüsü kaçırıp arkasından bağıran teyze oldu! onu da bin yeminle zararsızlığıma ikna edip arabama alabildim:) otostop dönemi de bitmiş. yazık!

Adsız dedi ki...

Ozlem,
Cok yaratici bi fikir :)
Universiteler henuz acilmadi ama acilir acilmaz arkadaslarimdan, forum lara linkini atmalarini isteyecegimdir. Hatta afisini de yapistirabiliriz okula, belki calismalarimdan dolayi ben de bi seyahat kazanabilirimm, miyim acaba?? :)

hafiye kardes

murat dedi ki...

Sevgili Ozi,
yani sana ne demeli bilmiyorum.
Benim de yaşım '17:30' olsaydı diyorum ama, malesef değil.
Yinede düşüüncelerimi paylaşmak isterim seninle:)
Benim fikri düşüncemde, güzel TÜRKİYE mizden başlayabilirdin diye hala ümit etmekteyim söyleyeyim. Nedeni ise peşinden sürükleyebileceğin bu gençliğin ileride götürmüş olduğu mekanlara (Bir iş sahibi olduklarında) katacakları (Fikri&iş olanakları )olabilirlik düşüncesi.
Ne dersin ?
Çok mu safım ?
Murat ÇAKMAK....

Griffith dedi ki...

Peki böyle bir yolculuk için geberiyorsam fakat yaşım 27'yse ve üniversiteden çoktan mezun olduysam yine de bursunuza başvurabilir miyim???

duy(g)u dedi ki...

Çok güzel bir haber bu. Önce gazetede okudum. Şimdi kolları sıvadım. Heyecanlandım sanki (:

imago dedi ki...

Merhaba,

Daha önce interraile çıkmamış arkadaşlar için çok güzel bir fırsat. Girişiminizden ötürü tebrik ederim. Ben de ailemin sağladığı imkanlar sayesinde küçük çaplı da olsa bir gezgin oldum diyebilirim. Ve gerçekten hayata bakışım interrailden sonra çok daha farklı ve dolu dolu olmuştu. Çevremden birinin dünya turu yapmasıyla (www.barisnerede.com) aslında bu fikri gerçekleştirmenin imkansız olmadığını düşünüp benzer bir gezinin hayallerini kurmaya başladım. Umarım başlattığınız bu girişim hızla büyür ve belki de şirketler (bazı yurtdışı şirketlerin yaptığı gibi) yeni mezun üniversite öğrencilerini işe almadan önce onlara bu tarz destekler sağlayarak hem motivasyon açısından hem de kişisel gelişim açısından kendilerini geliştirmelerini sağlar. Bundan yaklaşık iki sene kadar önceki bir blog yazısında (http://nelanbu.blogspot.com/2007/02/uzun-sredir-aklmda-olan-likya-yolu-yry.html) şakayla karışık yapmak istediğim dünya turu için sponsor olmak isteyen var mı acaba demiştim. Şimdi sizin sayenizde seyahat bursu gibi bir kavram yaşamlarımıza girmeye başladı. Umarım bir gün sizin başlattığınız bu girişim ülkemizdeki gençlerin gezip görüp ve en önemlisi farklı kültürlerle temasa geçip vizyonlarını genişletebileceği bir ortam sağlar. Ne yazık ki ülkemizin ekonomik koşullarında gezmek bir lüks olarak görülmekte, oysa ki tam aksine gezip görmek bir ihtiyaç ve bence en az eğitim almak kadar önemli.

Neyse lafı çok uzatmadan tekrar sizi tebrik ediyor, bu girişimin çığ gibi büyüyüp geniş kitlelere ulaşabilmesini umuyorum. Eğer bir gün dünya turu bursu vermeye karar verirseniz ilk başvuranın ben olacağımdan emin olabilirsiniz :)

Ceren dedi ki...

Okulu bu sene bitirmeseydim dedim şimdi :)

Baki Berk Kayalar dedi ki...

Bisikletle tek başıma 2503 kilometrelik bir Türkiye turu attım. İzmit-İzmir-Antalya-İzmit şeklinde. Ailem ve yakın çevrem turdan sonra olumlu yönde değiştiğimden bahsedip durdu.

Tek başına çıkılabilecek bir Avrupa turunun kişiye neler kazandırabileceğini hayal bile edemiyorum.

Bu türden geziler kesinlikle lüks olarak görülmemeli. Özellikle öğrenciyken yapılması gerekiyor. Öğrencilik bitince bildiğim kadarıyla vize almak zorlaşıyor. Zaten bu türden geziler belli bir yaştan sonra gençlikte verdiği etkiyi vermez.

2503 klmlik Türkiye bisiklet turumun ardından hayata daha farklı bir açıdan bakmaya başladım. Örnek olarak sorunlardan keyif almayı öğrendim. Sorunlar olmazsa böyle aktivitelerin tadı tuzu, heyecanı olmazki.

Özlem Hanımı bu girişimi için gönülden tebrik ediyorum. İnşallah gönülden hak eden birileri bu burslardan yararlanma şansını yakalar.

Sevgiler.

Baki Berk KAYALAR

www.bisikletturlari.blogspot.com

OzlemPansiyon dedi ki...

sevgili griffith, gerçekten geberiyorsan belki sana bir ayrıcalık yapabiliriz:)

ve imago, ben de vaktiyle aynı hayallere dalmıştım:) dünya turu sponsorluğu için biraz daha atraktif bir şeyler katman lazım olaya. yürüyerek dünya turu, bisikletle dünya turu, kas gücüyle dünya turu filan gibi (bence yani).
ama illa da sponsor arama. gezdiğin yerlerde para kazanmanın yollarını ara; mesela ing öğretmek, gönüllü işlerde çalışmak vs. yaratıcı zekalar, her zaman bir çıkış yolu bulurlar. ben sana inanıyorum!

baki berk, bedensel-ruhsal-entellektüel vs her şekilde sınırlarını zorlayan insanlara bayılıyorum. pedalları çevirmeye ve hayal kurmaya devam!

Griffith dedi ki...

Peki başvuru için göndermemizi istediğiniz "resimli özgeçmiş" iş başvurularında vb kullandığımız tarzda (cv) bir özgeçmiş mi?Bilgilerimizi ve resmi,bursla ilgili yollayacağımız yazı bünyesinde iletmemiz mümkün mü?

aslınur dedi ki...

başvurular ne doğrultuda gidiyor bilmiyorum ama bu burs benim olmalı ya :)

gizem dedi ki...

bencede bu fikir süper okudum ve bütün kriterlere uyduğumu gördüm ve tabikide hemen başvurdum umarım aradığınız gezginciler arasına girerim ozlem pansiyon takipçiniz:)

ssbb dedi ki...

Özlem bu harika fikrini tebrik ediyorum!
Ben ilk yurtdışı seyahatimde otostopla Litvanya-Viniusa giderken o zaman Tıp Fakültesinde hocam olan Prof. Emel Tümbay kendiliğinden bir zarf içinde 300 mark vermişti, bunu hatırladım.

Ben de şimdilik bu bursa bannerı sitesine eklemek isteyenler için html kodunu vererek katkıda bulunayım.
dedim ama yorum html kodunu kabul etmedi
:(

Dr. Ülkü Bayhan dedi ki...

Özlem hanım Üniversitelerde geliştirmeye çalıştığımız yurtiçi yurtdışı değişim programları var. Bunlara alternatif olarak öğrencilerime interrail ve sizin bursunuzu anlatıyorum. Gezgin heyecanı taşıyan birisi olarak
girişiminizden dolayı sizi kutluyorum.
Eğer uygun görürseniz sizi öğrencilerimize interrail i
ve anılarınızı anlatmak üzere üniversitem adına Burdura davet ediyorum.

Dr. Ülkü Bayhan
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Farabi Kurum Koordinatörü

Unknown dedi ki...

Merhaba sevgili özlem,
Acaba daha önce interrail yapmış olmak bu bursu almaya engel mi?? (Tabiiikiii değil, diyeceğini umarak..)
Umarım değildir!! gezgin gezgindir!! biri, ikisi üçü olmaz ki değil mi??
Hem bu kişi 26 yaşını geçmemişse henüz; okuyor, yazıyor, edebiyatı ve yolları pek seviyorsa; interrail yapıp döndükten sonra bir daha eski o olamamışsa; yeniden yollara düşmek, sefalet çekmek, yabancı bir güzel insan sesi duymak, sokaklarda yatmak, leziz yemekler yiyip, yerel yazarları soruşturmak, olmadık kişilere olmadık zamanlarda aşık olmak, ayrılık vakti hüngür hıçkırık ağlamak, bilmediği kentlerin sokaklarında çığlık çığlığa dolaşmak, soranlara bunun sadece mutluluktan olduğunu söylemek, nereye gideceğini bilmeden gitmek, bir nevi haritacılık oyunu oynamak...(ve daha milyonlarcası...) için çıldırıyorsa???
Uykularım kaçıyor işte, bir daha şu hayatta ne zaman acaba nezaman üç beş kuruş paraya sahip olacağım da gideceğim yine diye!! HEle bu bursu duyduktan sonra daha bir uykusuz kaldı gecelerim.
Yollara düşmenin, yolda olmanın dayanılmaz hafifliğini daha da hisseder oldum üzerimde!! nooolur şansım olsun benim de:):)
Yol aşkına!!
selmin

OzlemPansiyon dedi ki...

sevgili bora,
yaptığın şey o kadar anlamlı ki, beni gerçekten çok duygulandırdı. harika bir gezgin ve insan olmana desteği olduysa prof emel tümbay'a buradan teşekkür etmeli.

ülkü hanım,
davetiniz beni onurlandırdı, tabii ki gelirim.

ve selmin,
senin yorumun da beni coşkulandırdı. ne güzel özetlemişsin! bursla ya da değil, senin o yollara yakında yeniden düşeceğinden ben eminim:) hadi yolla hemen başvurunu.

Durmuş Efe dedi ki...

Ülkü hocamın da söylediği üzre sizi üniversitemize burdur a bekliyoruz. gelirseniz bizi çok memnun edersiniz. görüşmek dieğiyle...

Melih Kara dedi ki...

Ben 2010 yazında tamda tarif ettiğiniz gibi bir interrail düşünüyordum ve tek sorunum maddiyattı erken karar vermiş olmam nedeniyle 500 lira civarında biriktirebildim ancak gerisini bulabilir miyim bilmiyorum.başvuru göndermeden önce sormak istediğim bir soru var sanırım ben baya genç bir "gezgin" -im yaşım henüz 16 ama ben erken olduğunu düşünmüyorum ,katılabilir miyim?

Arzu dedi ki...

Özlem,
Bayıldım bu fikrine..Bir yandan da kendime küfrettim, neden daha önce aklıma gelmedi diye:))
Ben de varım arkadaşım, maddi, manevi elimden geleni yaparım. Ekim 27'de İstanbul'dayım, haberleşelim..
Bir an kendimi gidecek olan şanslının yerine koydum da, içim kıpır kıpır oldu valla..
Ne akıllı hatunsun sen.......
Interrail fikri de bence harika. Uçak uçak 88 yaşındaki babaannem de gezer..

Mesut dedi ki...

işte beni heyecanlandıran bir burs ilanı. başbakanlık bursu alırken bile bu kadar heyecanlanmamıştım. en çok hoşuma giden şey ise bursa hiç bir resmi belge olmadan güzel bir kompozisyonla başburabilmek. Yani yurtkur'a ve notere gitmeme gerek yok bu çok güzel bişey :) Gezilen yerlerin yazılacak olması ise bursu daha bir çekici kılıyor. Başvururken ne yazayım diye şimdiden düşünmeye başladım bile. fikir sahibini ne kadar tebrik etsek azdır gitsem de gitmesem de sonsuz teşekkürler özlem yüzel.....

Uğur dedi ki...

Merhaba,

Öncelikle bu girişiminizden dolayı sizi tebrik etmek istiyorum. Umarım ileride biz de site olarak bu tür girişimlerde bulunabiliriz. Gerekli duyuruyu trenlegeziyorum.com ana sayfasına ve forumlarına ekledik. Burs verilene kadar da en üst sırada durmaya devam edecekler.

Bu güzel düşüncenizden dolayı sizi tekrar tebrik ederim..

kara dedi ki...

Bir Gençtur gönüllüsü ve bütün kış deli gibi çalışıp interrail yapabilmek için para biriktirip Avrupa'nın altını üstüne getiren, çılgınlar gibi gezen bir öğrenci olarak (kız öğrenciyim hem de, bu işin kızı erkeği yok millet:) interrailin nasıl güzel bir heyecan oldugunu söylemek isterim..
(En azından) 1 gence böyle bir duyguyu yaşatmaya çalışmak, bunun için çabalamak çok ayrı bir güzellik.. Gerçekten gönülden tebrik ediyorum.
Umarım bu davranış örnek olur birçok kişiye ve umarım gençleri sadece iyi bir üniversite kazanması ile değerlendirmek yerine, vizyonunun artması, teoriden çok deneyimleyerek öğrenmesi, ufkunun genişlemesi, önyargılarından kurtulması ve kendine güveninin artması vs. gibi konuların da birey olmak için ne kadar önemli oldugunu herkes takdir eder..

Tekrar tebrik ediyorum..

Sizi izlemeye devam edeceğiz :)

bülent bayer dedi ki...

Özlem hanım size özgeçmişimi ve bursu isteme sebebplerimi izah ettim. umarım bu bursu alırım ve sayenizde başka sponsorlar da bulurum. sizden gelecek cevaba göre sponsor arayışı içine girecem.

b.bayarslan.

ucanhali dedi ki...

Ben bu yaz interrail yaptım, önümüzdeki yaz yapmak için çalışıp para biriktiriyorum şu aralar. 23 yaşında ve öğrencilik devresini bitirmiş bir edebiyat öğretmeniyim. eskiden olsa bu bursu kendim için isterdim ama interrailın bende yaptığı değişiklik bencilliğimden arınmak ve paylaşmayı öğrenmek oldu. Bunun etkisiyle artık bursu arkadaşım için istiyorum çünkü benim zaten para biriktirebildiğim bir işim var. Kendisinin İnglizcesi süper değildir, kalemi de. Ama ben bu açılardan iyiyim. Onun avantajı ise öğrenci olması. Yani ikimizi harmanlarsak sizin kraterlerinize ulaşacağız :) Kendisinin henüz bu bursa onun için başvuracağımdan haberi yok. Geçen sene para biriktirip ailesinden habersiz otobüsle ve internetten bulduğu bir adamla Hindistan'a gitmişti otobüse atlayıp. Geçen yaz interrailı onunla yapacaktık ama her şeyi ters gitti ve para biriktiremedi. Yine biriktirmesi mümkün gözükmüyor, epey sıkışık.
Her neyse, böyle bir başvuru kabul olur mu? Özgeçmiş olarak kendiminkini mi yollayım onunkini mi?

Birge Yalçın dedi ki...

Merhabalar,
Bu harika isteğinizden ötürü size çok çok çok teşekkür ediyorum. Gerçekten gitmek isteyip, böyle bir anıyı hayatına katmadan yapamayacağını bilip de buna imkan bulamayan insanların içinde bir umut oldunuz. Buna çok ihtiyacı olan biri olduğum için bu bursun haberini görünce gözlerim bi ileri bi geri vuup vuup şeklinde açıldı :) Size istediğiniz yazıyı ve bilgilerimi yolladım hemen. Buradaki yorumları da okudum bakiyim kaç kişi istemiş falan diye :) Bu arada bişey dikkatimi çekti fakat söylesem mi söylemesem mi bilemedim. Siz elbette ki başvuruları değerlendirirken en iyisini bilirsiniz çünkü dünyayı dolaşmış, seyahatin ne denli insanı dolduran, değiştiren, geliştiren birşey olduğunu biliyorsunuz. Daha önce hiç böyle seyahatlere gidememiş insanlar var aramızda -benim gibi- ve gidebildikten sonra tekrar gitmek için bu bursa başvuruyo olmak bana haksızlıkmış gibi geliyo. Tabi ki ben de gidip geldikten sonra tekrar tekrar gidebilmek için binbir türlü yol denemek isteyeceğim, kurtlanacağım çünkü tadını aldıktan sonra ve bu tarz burslara ben de yeni bir şans gözüyle bakacağım. Fakat hiçbir zaman hiç gidememiş olan için bu şansın oluşması gibi olmayacaktır gidenin tekrar gönderilmesi değil mi? Bilmiyorum, ben de gittikten sonra, bu şansı hiç gidememiş olanlara bırakmak isterdim içim içimi yese de. :) Doğru değil mi? Umarım ters algılanmaz söylediklerim. Sadece, gidebilmiş olan kişinin hiç gidememiş ve bunun ne menem harika bir duygu olduğunu daha yaşayamamış insandan zaten çok daha önde olduğunu düşünüyorum :) Kendimi tutamasam beni seçin, beni seçin yazacağım ama tutuyorum. Teşekkürler tekrar :)

Adsız dedi ki...

oouuvv ouvv çekilin yoldan vahşi batıdan geliyorlar amerikanlar eskidi bunlar turkish cowboylarrr!
sabah annem aradı 'genç gezgin bak sana fırsat' diye ve de bildiğin sevindirik modundayım saatlerdir.
hayatı boyunca(18senedir) woswosla dünya turuna çıkma hayali kurmuş durmadan gidilecek ülkelerin listesini hazırlayan bir yol tadımcısına (bendeniz), böyle bi olta atılması kadar mükemmel bir şey olamaz.
o bursu alıcam,almalıyız,almalılar.
sevgili özlem sana kocak dolusu ümitlerimi ve sevgilerimi yolluyorum hani seni takip eden bi kız var ya, köşedeki ağacın arkasındaki ya da arabanın altındaki.
o benim. Ayça. korkma zararsızım seni düşmanlardan koruyorum ehehe.

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Ben kendim gidemem maalesef ama bizim sınıftakilere yayarım bu konuyu.

Süper olur bizden biri giderse...

yani dedi ki...

başvurmak istiyoruuuuuuuum 17 yaşındayım fakat bu sene üniversite sınavına gireceğim yani yazın 18 yaşında olmuş olacağım katılma imkanım var mı acaba??

Galenović dedi ki...

Bu genç yaşıma rağmen (22) körelmeye yüz tutmuş gezgin benliğimi canlandırdığınız için teşekkür ederim.
Takdir edilesi ve duyurulası bir proje gerçekten. Kutlarım. Toplumsal çıkar gözetmeniz açısından bir kez daha kutlarım :)
Kendi bloguma projenin tanıtım afişini koydum. Bu güzide proje adına ufak da olsa bir katkım olursa ne mutlu... Başvurular arasında Balkanlar'ı ve özellikle Bosna'yı tercih eden insanların sayısında artışlar olursa kendi adıma sevinirim. Bunun bilgisini de sizden başvuru süreci içinde almak isterim ayrıca.
Ben de başvuru yapmak için sabırsızlanıyorum. Bu yaz Balkanlar'a gitmeyi çok istiyorum.
Saygılar.

http://devrimcibosnak.blogspot.com/

Antartika Konsolosu dedi ki...

yollaaaaaarrr!! o yollar nasıl da beni çağırıyor.

Çocukluğumdan beri "tatil"e gitmenin en keyifli yanı yolda gidiyor olmaktı benim için. (ailem tatile ben seyahate gidiyordum demekki) Gittiğim yerin hiç bir önemi yoktu. Önemli olan gidiyor olmaktı. O tozu toprağı yutuyor olmak, rüzgarın estiği yönü saçlarında hissetmek, sürekli gittiğin için dakikasına değişen havayı koklamak... Gitmek... Blogumda da yazmıştım bir keresinde bu gitme mevzusunu... Karavanım ve ben (:

Başvurmak istedim ama öğrenci değilim ne yazıkki (:
Şimdiden bursu hak edecek olan arkadaşlara gözünüz aydın diyorum. Umarım bu fırsatı iyi değerlendirirler.

Hayatta hiç bir şey, ayak izini daha önce hiç gitmediğin bir yere bırakmak kadar güzel değil. Oradan başka ayak izleri bırakmak için ayrılırken içten içe farkında olmasan da şu şekilde bağırırsın "Ben buradaydım" Ve daha sıkı basarsın yere daha net izler bırakmak için...

Orada olmayı başarabilenlere...


Ayrıca böyle bir imkan tanıdığınız için gençlere tebrik ederim... Gidenlerin bloglarını mutlaka takip edeceğim. Orda olamasam da bir nebze orda olabilmenin nasıl bir şey olduğunu hissetmek için...

Sammy Antepian dedi ki...

Çok ama çok teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Ben bu işe talibim hatta okuyunca dedim ki ne yapıp edşp benim 5 kişi arasına girmem lazım yoksa çok sürmez ben hastalanırım.Türkiyede 54 il gezdim bıkmadım usanmadım en doğudan en batıya yani Karsta ani harebelerinden Ermenisatana baktım Kiliste Suriyeye ama valla bıkmadım en kısa zamanda çoşkulu bir yazıyla başvuracam umarım o 5 şanslı arasından biri ben olurum...

Emre Tanrıverdi dedi ki...

Ben de talibim! :) Az önce bir mail attım. Heeyecanla bekliyorum :)

Alphan Tüfekçi dedi ki...

sizi bulduğuma çok sevindim, bazı sorularıma cevaplarınız olduğuna eminim

Adsız dedi ki...

interraile çıkacak kişiyi anketle belirlemek ,çevresi en geniş olup tanıdıklarını kendisine oy vermeye ikna eden kişinin interraile gitmesini sağlar,bence gidecek kişiyi kendiniz seçin

Adsız dedi ki...

şunu da ekliyim size yazı gönderen biçok kişi -ben o beş kişi arasına gireyim ,anket işi kolay- diye düşünüyor,bence en demokratik olan o kişiyi sizin seçmeniz

djsun dedi ki...

seçimin sizin tarafınızdan yapılması görüşüne katılıyorum .. en azından daha adil bir seçim olacağı aşikar..anket yoluyla yapılan seçimler '' çevresi çok olan çok oy alır'' görüşünün adaylar arasında yaygınlaşmasına neden olur..sadece bir tavsiye..kolay gelsin:)

cihan dedi ki...

sizi gibiler nerden çıkıyor. aslında dünya o kadar da kötü bir yer değil dedirtiyorsunuz

Adsız dedi ki...

ankete kalıyım da alır götürürüm diye düşünenlerin hayalleri yıkıldı,çiçek oğlanı oynuyorlar ,"bizim gibiler" nerden çıkıyormuş,ankete kalan herkesin kendine oy verecek insan arayacağına ,mail listesindekilere --abi bak şöyle yarışma gibi şeye girdim bana oy verir misin bedava tatil kazancam :)--türünden mesajlar atacağına eminim, tabi çok düzgün insanlarda katılmıştır bu olaya ama ankete kalan 5 kişinin biri bile bu yukarda dediklerimi yapıp bursu kazansa diğer 4 düzgün insana haksızlık olacak.

Emre Tanrıverdi dedi ki...

Adsız,

sanırım Cihan'ın söylemek istediğ şey blog sahibine ithafen, ''Siz ne kadar iyi birisiniz öyle'' gibi bir şey. Şu anda güncel olan ''anket oylaması'' hakkında bir yorum değil.

Kendimi tutamadım düzelteyim dedim :)

Adsız dedi ki...

ben de sonradan farkettim ama "sizin gibiler" kalıbı yergi için kullanıldığından üstteki yoruma cevaben yazılmış gibi duruyor

zorson dedi ki...

Selamlar bu harika olanak için teşekürler ve kesinlikle talibim :))

Yaşım 19 ve babamın mesleğinden dolayı Türkiyenin kuzey kesimleri hariç bütün bölgelerinde yaşadım oradaki farklı kültür kokuları ve insanları hep ilgimi çekti.. Ancak üniversiteye başladıgım günden beri bırakın farklı bir şehri görmeyi yürüdüğüm yolları bile nadiren değiştirebiliyorum..

burak sinkiler dedi ki...

Unutmayın dayaksız seyahat tatildir:P).

molto bene :D

miracle dedi ki...

Başvurumu bugün gönderdim . Umarım kabul edersiniz.
Sabırsızlıkla bekliyorum karar gününü!!!
Yollara düşmek, sokaklarda kaybolmak, haritacılık oynamak, "Hem çok geziyorum hem çok okuyorum, en çok ben biliyorum!!" diyebilmek için! :)

miracle dedi ki...

Başvurumu bugün gönderdim . Umarım kabul edersiniz.
Sabırsızlıkla bekliyorum karar gününü!!!
Yollara düşmek, sokaklarda kaybolmak, haritacılık oynamak, "Hem çok geziyorum hem çok okuyorum, en çok ben biliyorum!!" diyebilmek için! :)

Adsız dedi ki...

mhzye [url=http://www.milesplit.us/members/Tadalafil/]tadalafil 20mg[/url] pgplbqo

belatrix91 dedi ki...

Bursun açıklanmasını merakla bekliyorum tabii ki herkes gibi ben de bu bursu almak isterim ama umarım bu amaca en uygun olanlar seçilir.Benim için büyük adımlardan biri olacağını düşünüyorum... Teşekkürler

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Ucuz Tatil Yerleri dedi ki...

Bu seyahat bursunu ben tam anlamadım tatil anlamındamı bu?

Eda Ceren dedi ki...

merhaba. ben 20 yaşındayım ve yeni yeni maceraperest olmaya heveslenmekteyim. türkiyenin her yeri ve yurtdışı, özellikle dilini bildiğim iran, dinlerin merkezi olan hindistan, yokluğu için de varlığı olan Afrika, en büyük hayallerim. ailem gezi imkanı her ne kadar sunsa da bu benim için kısıtlı kalmakta. en kısa zamanda başlayacak elemelere başvuracağım. o zaman size hayalimi de anlatacağım. bize bu imkanı sunduğunuz için çok teşekkürler!sizin gibi saygıdeğer macera destekleyicilerinin artması dileğiyle!

www.ilahiler.org dedi ki...

Güzel fikir tebrik ediyorum sizi.
İlahiler

chat dedi ki...

5 Yaşındaki seyahatinizi o kadar güzel anlatmışssınız ki keşke bende o yaşlarda ki seyahatlerimi hatırlayabilsem diyorum gerçi hayal meyal aklımda kalan birseyler var kapalı çarşı gezilerim yada kumkapı seyahatleri ama yinede tam hatırlamıyorum ..

bahar dedi ki...

böyle güzel bir organizasyon karşısında etkilenmemek elde değil öğrendiğim günden beri yerimde duramıyorum. beni endişelendiren tek şey bir blogumun olmaması. Ben elle tutulan şeylere sadık bir insanım her ne kadar internetin globalleşmedeki önemi ve faydasını inkar etmesemde elimden geldiğince uzak durdum kalem ve kağıttan hiç vazgeçmedim ama eğer yazma yeteneğini daha çok göz önünde bulunduracaksanız kazanabileceğime dair bir umut besleyebilirim hazırlıklara başladım en kısa sürede başvurumu yollayacağım. TEŞEKKÜRLER Bahar Kılınç

tolgagunturkun dedi ki...

merhabalar ağzım açık kaldı heleki gezmek isteyenlere burs imkanı sağlamanız herşeye artı 1 getirdi.bende bir seyyah olma konusunda ilerliyorum ancak bisikletimle seyahat ediyorum ben bu bursu hala veriyormusunuz merak ediyorum

Burslu Yurtdışı Eğitim dedi ki...

Burs başvuruları devam ediyor mu

hasmet dedi ki...

Sohbet Siteleri Biraz mobil chat odaları ile ilgili malumat vermek isteriz ki ; mobil chat dendiğinde Akla gelen ilk şey facebook, twitter, Instagram ve en tanınmış olanıda Whatsapp gelmektedir. Bizim sizlere verdiğimiz mobil chat platformu sosyal basın sohbetlerine benzememektedir ve tamamiyle anlık olarak mobil chat edilmektedir.Türkçe mobil chat ve mobil chat Odaları her vakit bizlerin ilk tercihi Sohbet Siteleri olmuştur.