06 Eylül, 2006

elveda kokos hayat


Bazen odanin ortasinda tuvalet oluyor, bazen bocek (ben bocekten ne cok korkarim bilirsiniz). Ucuz ucuz kokuyor odalar. En son ne zaman soyle saglam bir temizlik gordu, Allah bilir.

Arada sicak suya denk geliyoruz, genelde sular soguk burada, yikan yikanabilirsen. Hani yalniz kalsam sallayacagim kesin. Kokarak yasayacagim. Aptal batililara karsi ulkemi temsil ediyorum, bi tarafim donaraktan yikaniyorum mecburen.

Gecede 1-2 dolar kurtaracagim diye Steve´in horultusu ile uyuyorum genelde. Arada esit fiyata single oda buluyoruz da, ohh, yatiyorum sessiz sessiz.

Ucak biletleri can yakiyor, yani neredeyse her ulkeye TR´den gelip gidecegim, o derece pahali. Otobuse biniyorum ben de, kalacak degilim ayni yerde. Dag tepe demeden en dandiginden otobuslerle koca kitada ilerlemeye calisiyorum. Tembel tavsan degilim ben, caliskan kaplumbagayim. Yavas yavas ilerliyorum. Bogota´ya gelirken yolda otobus 3 kere arandi. Degerli ne varsa alsinlar da, kurtulayim en iyisi.

Geceler soguk, guya Ekvator hattina geldik. Adamlar dagin basina sehir kurmuslar, geceleri 3 battaniye ancak yetiyor, henuz herhangi bir binada isitici gormedim. Iyi ki getirmisim meshur kirmizi kalorifer pijamami.

Diger gezginlerin yasi yirmiler civarinda, hepsi backpacker, 10 kg tasiyorlar ortalama. Ay gibi parliyorum aralarinda, yasli bedenim ve 30 kg´luk bavulum ile. Bu yasta 2 don, 2 gomlek yetmiyor iste. Hem kemikler usuyor, isitmak lazim. Romatizma yakin. Ite ceke gidiyoruz hala, bavul ve ben.

Yatagimi ozledim, hemen her yatak V seklinde, belim agriyor. Pofidik koltugum, televizyonum, canim kitaplarim (en cok onlari ariyorum), her daim 30 dereceye ayarli guzel evim. Ahh arabam. Koyardim bi Manga CD´si, bagir cagir soylerdim giderken.

Kokos diyenler tas olur su dakika. Ayiptir Hafiye Hanim! Ben artik cok degistim.

Bi tek anlamadigim Steve´in bana niye prenses dedigi. Degilim ayol.
Fakir ve mutlu bitli turistim:)


Not: Hala Bogota´dayim. Burada hikayeden bol bisey yok. Heyecanlaniyorum dusundukce. Yazacagim ilk firsatta. Ne guzel insanlarla tanisiyorum bilseniz.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

meme frikigi yok, olmamis!

Adsız dedi ki...

Kokos diyenler ispatlasinlar dedim.

Adsız dedi ki...

bildigim kadariyla sen kokos degil pasakliydin, hani simdi de oyleymissin, bisey degismemis...