17 Temmuz, 2006

çoban pastası (shepherd’s pie)

Çalıştırıyorum cocukları… Dün akşam Phil Shepherd’s Pie yaptı. Irlanda mahalli yemeğiymiş. Arkadaşlarımın birazdan verecegim tarife bakarak yemeği yapma ihtimali bence sıfır… da, hani dünya mutfağını araştırırken rastlantı eseri bloga yolu düşen okur olursa, bir faydamız dokunsun.

Pembe derililerden iyi bir yemek çıkmaz sanıyordum. Yanıldım. Basit ama lezzetli bir yemekti. Siz de deneyin.

Gereken malzemeler:
- Kıyma
- Barbekü sosu
- Bezelye
- Havuc
- Patates
- Zeytinyağı
- Peynir

Çok kısaca olayımız şudur: Kıyma, zeytinyağı ve barbekü sos ile kavrulur. Sonra süzgeçten geçirilerek yağlari süzülür, boş bir kaba dokulur. Buharda haşlanmış bezelye ve havuç ikinci kata, ustune de patates püresi ve biraz da rendelenmiş peynir...5 dk fırında isitmaca.
Oldu da bitti maşallah!
Off bana yazarken fenalık geldi. Size kolay gelsin!

1 yorum:

ÖTEKİ KIYILARDAN dedi ki...

ben bu yemeği çok yapıyorum evde. hatta kıymayı kavurduktan sonra birazını ayırıp makarnaya sos hazırlıyorum. şimdi bu irlandalıların milli yemeği ise ben irlandalı mıyım neyim?