22 Mart, 2010

kimler geldi, kimler geçti...

300'e yakın başvuru arasından çok zorlanarak, 25 final başvuruda karar kıldım. En az 50 adayın başvurusunun da içimde kaldığını söylemek zorundayım.

Zeynep ve Ezgi'yi bir başka tanıdım, bir başka sevdim. Menekşe, Duygu, Melda, Şenay, Merve, Nihan, Gülçin, Aybüke, Selen, Gözde, Damla... liste uzar da gider... Ahh keşke dedim, keşke...

Erkek öğrencilerden de bende iz bırakan çok oldu. Sezer-ilk göz ağrım, Şafak, Mesut, Alper, Caner, Deniz, Ahmet, Soner, Erhan, Kemal, Mithat, Gökhan C, Fatih ve daha niceleri... Necmettin ve Emre'yi ise yoğun isteklerinden bir an bile şüphe etmemiş olmama rağmen, küstürmek pahasına, finalist yapamadım. Umarım beni affederler.

Lisede okuyan 5 harika öğrenciyi burs kriterlerine uymadıkları için değerlendirmeye alamadım. Ama onlardan bir iki temsilciyi - Eda, Umut ve Atalay- jüriye davet ettim. Ne de olsa tüm bu seyahat virüsü bulaştırmaca harekatı, en çok da onlar içindi. Gelecek yıllarda yine beklerim:)

2006-2008 ÖSYM rekortmeni öğrencilerden rahat 20 tanesi seyahat bursuna başvurdu. Adaylar arasında milli bir sporcumuz, bedensel engeli olan bir öğrenci (ki kendisi tüm engellerin aslında beyinde olduğunun en güzel örneğiydi) ve bir yazar vardı.

İyi kötü, eğri doğru sonunda bugüne geldik. 25 finalisti seçmek çok zordu, o finalistlerden 5 bursiyer belirlemek ondan da zor oldu. Her bir jüri üyesinin seçimlerini nasıl bir duyguyla yaptığını az çok biliyorum.

Toplam 25 kişinin oylarıyla belirlenen Genç Gezginler Seyahat Bursu'nun 2010 bursiyerleri 29 Mart Pazartesi günü, projenin destekçilerinden olan Hürriyet Seyahat ekinde açıklanacak. Erteleme için özür dilerim. Ama bu haber fırsatının, gezgin kültürünü yaymak gibi net bir amacı olan Seyahat Bursu'na daha fazla hizmet edeceğini düşünüyorum.

Bursu kim alırsa alsın, bayrağı daha ileriye taşımak için uğraşacağından şüphe duymuyorum.