04 Ağustos, 2006

jamaika'dan secmece yeme-icme

Hadi bakalim beyler, bu tarif sizin icin!

JERK CHICKEN
-
Onion (sogan)
- Escellion (yesil sogan)
- Thyme (kekik)
- Soy souce (soya sosu)
- Hot pepper (aci biber)
- Salt and black pepper (tuz ve kara biber)
- Garlic (sarmisak)
- Ginger (pek igrenc bisey, koymayin en guzeli)
- Winegar (sirke)
- Vegetable oil (bitkisel yag)

Blend all ingredients together until smooth. Cut chicken as desired. Marinate jerk season with chicken for at least 3 hours. Then grill until done.
(Tum malzeme blender’a atilir. Tavuk parcalara ayrilir, blender’da hazirlanan sosa yatirilarak marine edilir (en azindan 3 saat). Sonra izgara da pisirilir.)

Hanimlar, kokteyler de sizin icin. Icelim guzelleselim! :)

JAMAICAN DELIGHT
1,5 gold rum
½ trieple sec (orange liqueur)
2 pineapple juice
½ lemon juice
¼ sugar

Combine and shake everthing.

RUM PUNCH
1 over proof
½ dark rum
1 pineapple juice
½ strawberry syrup
Angostura –aromatic bitter (too little).

Combine and shake everthing.

7 yorum:

Oya Kayacan dedi ki...

Bayılırım jerk marinesinde ızgara tavuklara. Ginder neden iğrençmiş? Zencefil yahu, nefistir, hani ginger cookie falan, yemez misin?

OzlemPansiyon dedi ki...

Aslinda severim zencefilli yemekleri. Bizim ahci bazi malzemelerin ne oldugunu anlamadigim icin ornek kapti getirdi. Gingeri de benim agzima tikti zorla. Onlar bunu isra isira yiyorlar. Yani harbi igrenc oluyor oyle isirinca. Cig sarmisak yemek gibi. Ogk!

kubilay dedi ki...

Ozlemcim,
Gecen mesajinda yemek zor falan demistin, daha onceki bir mesajinda da Irlanda yemegi icin cok zahmetli demistin.

Yemek pisirmeyle aranin pek iyi olmadigini anliyorum bunlardan. Bu jerk chickendan kolay yemek olur mu guzelim.

Sen don, hemen yapariz, Jamaica'yi Turkiye'ye getirmis oluruz, ozlemezsin.

Hatta ve hatta arkadaslar arasinda bir piyasa arastirmasi yaptiktan sonra isin ticaretine bile girisiz...

yıjkopj dedi ki...

y6uı9y

Adsız dedi ki...

hgdjhgf

kkc dedi ki...

hgj

Kader dedi ki...

şu güney amerika da bir yakışıklı yok mu diyecektim ki barmeni gördüm helal olsun sen de çok harika görünüyorsun eee şimdi nereye gidiyorsun