24 Aralık, 2009

seyahat etmek için 10 harika bahane (2)

(2) Seyahat, doğayı keşfetmek ve mucizelerine tanıklık etmektir.

Benim çöl namına bildiğim Yeşilçam sinemasının tüm çöl sahnelerinin çekildiği Kilyos kumlarıydı eskiden. Yanardağ patlamalarını ise Hollywood filmleri öğretmişti az buçuk. Şelale denince de aklıma Manavgat ve Düden gelirdi.

Çölün ne menem bir şey olduğunu dünyanın en kurak yeri olan Atacama'da yaşadım. Yanardağ patlamasından kaçanlara Ekvator'da rastladım. Venezuela'da 1 km yüksekten dökülen Angel Falls'u gördüm, Brezilya'da 2.7 km genişliğindeki Iguasu'nun güzelliği fesimi havaya zıplattı.

Fotoğraflar; Bolivya Altiplanosu'ndaki geyserler, Uyuni Tuz Gölü'ndeki adanın 1200 yaşındaki kaktüsleri, Ekvator'da aktif bir yanardağ
Fotoğraflar; Şili-Atacama Çölü, Brezilya/Arjantin-Iguasu, Brezilya Amazon Nehri, Bolivya AltiplanosuFotoğraflar; Brezilya-Rio de Janeiro, Venezuela- Canaima Ulusal Parkı & Gran Sabana

Yirmili yaşlarımda bilmiş bilmiş tükürdüğüm "dünyada beni hiçbir şey şaşırtamaz" lafını, yollarda yaladım yuttum. Doğa beni şaşırttı... fena şaşırttı.

Genç Gezginler Seyahat Bursu başvuruları için son 13 gün!

1 yorum:

Griffith dedi ki...

Igausu çılgın bir yere benziyor.:)